Trendy – projektowanie sklepów internetowych

Wraz z upowszechnieniem się nowych technologii niemal każda dziedzina naszego życia zmieniła się nie do poznania. Nie inaczej jest z tematem sprzedaży w przestrzeni wirtualnej. Polacy pokochali zakupy przez Internet i każdy przedsiębiorca, który chce dotrzeć ze swoją ofertą do potencjalnej grupy odbiorców wykazałby się całkowitą ignorancją sądząc, że nie wejście na rynek e-commerce nie jest mu potrzebne do dalszego rozwoju. A jak powinien wyglądać nowoczesny sklep internetowy, który będzie na siebie zarabiać? Jakie są trendy jeśli chodzi o projektowanie sklepów internetowych?

RWD, czyli idealnie dopasowane

Obecnie ogromną, niezwykle ważną z perspektywy sprzedaży internetowej, grupą odbiorców są użytkownicy urządzeń mobilnych. Dlatego podstawowym wymogiem, który w zasadzie powinien być uznawany za standard jest projektowanie sklepów internetowych w technologii RWD. Za tym skrótem stoi nazwa Responsive Web Design, co oznacza nic innego jak projektowanie responsywnych stron www. W praktyce przez strony responsywne należy uznać takie witryny, które zarówno pod względem wyglądu jak i wszystkich elementów funkcjonalnych dostosowują się automatycznie do rodzaju urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik. Nie trzeba nawet sięgać do opracowań czy starannych badań rynku, aby zauważyć skalę korzystania ze sprzętów mobilnych – smartfony czy tablety są dziś na porządku dziennym, więc projektowanie sklepów internetowych w sposób, który ułatwi tej grupie korzystanie z naszej oferty jest konieczne, jeśli chcemy osiągać zadowalające wyniki sprzedaży.

Atrakcyjne grafiki i zdjęcia

O tym, że obraz wyraża więcej niż tysiąc słów wie chyba każdy specjalista zajmujący się marketingiem. Odpowiednio dobrana warstwa graficzna i projekt wizualny niewątpliwie jest jednym z kluczowych aspektów jakie obecnie liczą się przy projektowaniu sklepów internetowych. Tym bardziej obecnie, w czasach rozwijającej się kultury obrazkowej (o czym może świadczyć między innymi rosnąca popularność Snapchata czy coraz większy wpływ Instagrama w branży e-commerce) warto zadbać o atrakcyjne grafiki, dobrej jakości zdjęcia i odpowiednie wyeksponowanie tych elementów. W kontekście projektowania sklepów internetowych (Poznań) jest to widoczne między innymi na poziomie galerii produktów czy indywidualnie tworzonych grafik, zgodnych z całą koncepcją wizualną strony.

Projektowanie UX

Jedną z głównych zalet zakupów dokonywanych za pośrednictwem sieci jest wygoda i oszczędność czasu. Klient może nabyć tak naprawdę wszystko – od ubrań, przez elektronikę, na zakupach spożywczych z dostawą do domu kończąc. Dlatego projektowanie sklepów internetowych (Poznań) powinno odbywać się z myślą o UX, czyli user experience. Jest to pojęcie związane bezpośrednio z projektowaniem zorientowanym na użytkownika, czyli takim podejściem do tworzenia stron www, żeby korzystanie z nich było dla użytkowników przyjemne, proste i użyteczne. W końcu sklep internetowy nie jest skierowany do właściciela, ale do potencjalnych klientów, więc to ich potrzeby i doświadczenia powinny być w centrum procesu projektowania sklepów internetowych.

Specjalistyczne treści

Ale strona internetowa, która będzie przynosić zyski to nie tylko atrakcyjna oprawa wizualna i funkcjonalne, użyteczne narzędzia dla użytkownika. Obecnie odbiorcy są w dużej mierze uodpornieni na bezpośrednie przekazy reklamowe, co każe firmom podejmować działania w zakresie content marketingu. Poprzez dostarczanie potencjalnym klientom wartościowych, specjalistycznych treści, które nie mają na celu bezpośrednio sprzedaży jakiegoś produktu, ale nawiązanie więzi z odbiorami przedsiębiorca ma szanse zbudować długofalową relację z klientem, co prędzej czy później przełoży się na wyniki sprzedaży.