Pozycjonowanie stron internetowych – co trzeba wiedzieć?

Każdy, kto posiada swoją stronę, portal www czy sklep internetowy doskonale wie, że nie tak łatwo wypromować witrynę, tak aby pojawiała się wysoko w wynikach wyszukiwania. A właśnie to powinno być celem właściciela strony, ponieważ w dużej mierze ruch na witrynach www pochodzi właśnie z wyszukiwarki. Jeśli mamy świadomość tego, że zdecydowana większość internautów sięga po informacje z internetu przed dokonaniem jakiegoś zakupu czy wyborem firmy, która wykona konkretne usługi dość łatwo dojść do wniosku jak niebagatelne znaczenie w funkcjonowaniu biznesu ma odpowiednia optymalizacja strony i jej obecności w wyszukiwarce internetowej.

Pozycjonowanie, nazywane również optymalizacją dla wyszukiwarek internetowych, określa się często angielskim skrótem SEO, od search engine optimalization. Aby uzyskać jak najlepsze wyniki pozycjonowania niezbędna jest wiedza na temat dynamicznie zmieniających się mechanizmów wyszukiwarek oraz dopasowania wszelkich działań pod bieżące algorytmy, które indeksują i opracowują wyniki wyszukiwarek. Czasami można spotkać się z rozróżnieniem pojęć optymalizacji i pozycjonowania, w takim sensie, że to pierwsze oznacza dostosowywanie strony www pod względem jej budowy, struktury i treści, a drugie odnosi się bardziej do działań prowadzonych nie tyle na samej stronie, co oddziaływania na nią z zewnątrz (głównie przez odpowiednie linkowanie). Trzeba zdawać sobie sprawę z tego, że nieumiejętne próby działań związanych z optymalizacją dla wyszukiwarek mogą wyrządzić więcej szkód niż pożytku, bowiem za złamanie wytycznych na stronę może zostać nałożona kara, na przykład w formie zablokowania jej wyświetleń na liście wyników. Dlatego większość przedsiębiorców tak chętnie sięga po usługi specjalistycznych agencji interaktywnych, które zaproponują zarówno projektowanie stron internetowych, jak i przemyślaną strategię działania w zakresie pozycjonowania stron www.

Usługę pozycjonowania należy uważać za jedno z bardziej skutecznych obecnie narzędzi marketingu internetowego. Generalną ideą takich działań jest uzyskanie jak największej popularności strony w wynikach wyszukiwarki Google, z której korzysta ponad 95% użytkowników. Sam proces wynika z dokładnej analizy wszystkich czynników, które wpływają na obecność odnośników w wynikach wyszukiwania. Jeśli strona znajduje się na szczycie listy w odpowiedzi na konkretne słowa i zapytania, wtedy jest realna możliwość aby zwiększyć efektywny ruch na swojej stronie, który może już prowadzić do osiągania wymiernych efektów, również tych finansowych. Warto pamiętać, że każda wizyta na naszej stronie internetowej to możliwość zdobycia potencjalnego klienta.

Pozycjonowanie strony warto powierzyć doświadczonej agencji interaktywnej, jak G2TEAM. Może się to odbywać w sposób dwojaki: albo przez audyt istniejącej strony, albo od podstaw, czyli wraz z usługą tworzenia i wdrażania stron www od zera. Jeśli chodzi o tę pierwszą możliwość wszelkie działania należy rozpocząć od dokładnej, precyzyjnej analizy aktualnej sytuacji, głównie bazując na zastosowanej strukturze i budowie strony oraz jej treści. Następnie można przejść do zaproponowania nowych rozwiązań, które poprawią pozycję aktywnej już strony internetowej w wyszukiwarkach i zwiększą ilość wejść.

W przypadku drugiej opcji, czyli gdy w grę wchodzi projektowanie stron internetowych od nowa, dobra agencja wykona usługi związane z Web Designem, hostingiem i pozycjonowaniem oraz zadba o wszelkie działania powiązane, na przykład przez doradztwo i obsługę mediów społecznościowych. Nie można przecież zapomnieć, że one również odgrywają ważną rolę w procesie pozycjonowania. To właśnie profile, między innymi na Facebooku czy Google+ mogą generować dodatkowe odwiedziny naszej strony. Takie kompleksowe podejście do problemu zwiększa szanse na sukces, jakim jest jak najwyższa pozycja naszej strony internetowej na liście wyników wyszukiwarek.

Na koniec informacja odnośnie efektów działań SEO. Czy można się ich spodziewać od razu? Na pewno nie. Czy można dostać gwarancję, że nasz portal zostanie wypozycjonowany, na przykład na 5 miejscu? Na pewno nie. Roboty internetowe wyszukiwarek podlegają dynamicznym zmianom i nie można mieć pewności odnośnie rezultatów takich działań. Natomiast wypracowany po jakimś czasie, na drodze solidnych działań i przemyślanej strategii efekt ma szansę utrzymywać się przez dłuższy czas.

Sprawdź: Projektowanie stron www Szczecin