Jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym?

Właściciele sklepów stacjonarnych coraz częściej decydują się także na uruchomienie sprzedaży drogą internetową. I słusznie – wszystkie badania pokazują, że Polacy coraz chętniej i coraz liczniej udają się na wirtualne zakupy. Myli się jednak ten, kto myśli, że wystarczy dobry produkt i niska cena. Konsumenci e-sklepów nie zawsze podchodzą do zakupów w sposób analityczny, a raczej dają się uwieść atrakcyjnej formie prezentacji oferty. A zatem – jak powinny wyglądać opisy produktów w sklepie internetowym?

Dlaczego prezentacja produktów ma znaczenie

Dobry opis i przedstawienie produktu w sklepie internetowym jest co najmniej tak samo ważne, jak odpowiednia wystawa w stacjonarnym punkcie sprzedaży. Klient musi mieć poczucie, że trafił do sklepu, który zna się na oferowanym przez siebie asortymencie. Musi widzieć, że sprzedawca nie chce wcisnąć mu byle czego, ale przedstawia mu wyjątkowo korzystną okazję. Opis produktu, który spełnia określone wymagania powinien przemówić do wyobraźni klienta i pobudzić w nim potrzebę posiadania danego produktu, która przerodzi się w decyzję zakupową.

Zobacz też: strony internetowe Poznań

Poprawa pozycjonowania

Dobry opis produktu w sklepie internetowym to także pozytywny impuls do działania w zakresie pozycjonowania i walki o jak najlepszą pozycję naszej strony w wynikach wyszukiwarek. Tekst przygotowany specjalnie na potrzeby naszego sklepu zostanie oceniony dużo lepiej niż opis skopiowany z innej strony. Zupełny brak informacji również sprawi, że e-sklep straci nieco na swojej wartości w oczach robotów Google’a. A to przekłada się na mniejszy ruch i niższą sprzedaż.

Najważniejsze zasady tworzenia opisów produktów

Złotą regułą, która w zasadzie odnosi się do każdego rodzaju treści zamieszczanych w sieci jest ich unikalność. Zakładając oczywiście, że naszym celem jest z jednej strony zainteresowanie odbiorców, a z drugiej strony nie chcemy narazić się na kary. Dlatego lepiej zlecić stworzenie dobrych jakościowo opisów agencji, która współpracuje z zawodowym copywriterem albo freelancerom.

Opis powinien być merytoryczny, czyli zawierać wszelkie niezbędne dane techniczne. Konsument, który trafia już do naszego e-sklepu musi znaleźć odpowiednik doradcy sprzedaży, który pomoże mu wybrać najlepszy produkt i zachęci do zakupu.

Jednak nie można też zapominać o stronie wizualnej, tak ważnej w specyficznej sferze e-commerce. Infografiki, zdjęcia, wideo – to wszystko pokazuje nasz sklep jako nowoczesną platformę sprzedażową, z której klienci na pewno skorzystają chętniej niż przestarzałego sklepu internetowego. Poza tym tego typu materiały bardziej angażują odbiorców i stanowią urozmaicenie samego tekstu, który nie zawsze skupia uwagę w takim stopniu, jak byśmy tego chcieli.

Warto zawrzeć w opisie produktu opinie innych klientów. Osobiste doświadczenia osób, które zdecydowały się zakupić dany produkt działają na zasadzie poczty pantoflowej i potrafią przekonać lepiej niż niejeden slogan reklamowy.


Polecamy usługi: strony www Poznań