Obecność marki w sieci – co to znaczy?

Najprościej mówiąc obecność marki w sieci oznacza, że jest ona po prostu w niej widoczna. Przejawia się to np. własną stroną firmową, stroną w social mediach czy istnienie w popularnych serwisach, służących do wystawiania opinii. Obecność marki w sieci jest bardzo ważna, ponieważ dzięki temu firma daje się poznać swoim przyszłym klientom.

Co można osiągnąć, będąc widocznym w internecie?

Przede wszystkim marka ukaże siebie jako eksperta. Pokaże użytkownikom internetu, że potrafi dzielić się swoją wiedzą, a także da się poznać od trochę innej strony, niż tylko firmy (np. za pomocą strony w social mediach). Dodatkowo widoczność w internecie często oznacza również widoczność dla wyszukiwarki Google. Im wyższa pozycja w Google, tym większe szanse na dotarcie do szerszego grona potencjalnych klientów. To z kolei przekłada się na większą sprzedaż. Warto jednak pamiętać o pewnych standardach, które trzeba zachować w internecie. Na pewno social media nie służą do polemiki i tak zwanych „pyskówek” z klientami. Nie służą też publicznym przepychankom ani jawnemu zachwalaniu swoich produktów, ponieważ potencjalni klienci od razu wyczuwają w takiej reklamie fałsz. Dodatkowo strona WWW musi być estetyczna i przyjazna dla użytkownika – dzięki temu zmniejsza się prawdopodobieństwo, że potencjalny klient z niej wyjdzie.

Jak stać się widocznym w sieci?

Warto zacząć od strony WWW. Obecnie to podstawa, jeżeli chodzi o internet. Firma, która nie ma własnej strony internetowej, może wzbudzać nieufność wśród potencjalnych klientów a nawet może zostać uznana za oszustwo i próbę wyłudzenia pieniędzy. Dobrym pomysłem jest również prowadzenie bloga firmowego – nie trzeba go prowadzić bardzo często: spokojnie wystarczy jeden post raz na dwa, trzy tygodnie. Ważne, żeby publikować je regularnie. Dobrym sposobem jest również komentowanie innych blogów branżowych czy wypowiadanie się na specjalistycznych forach.

Oprócz tego warto założyć profile firmowe w social mediach. Może to być Facebook, ale również Instagram czy Twitter. Wszystko zależy od branży. Dzięki Facebookowi i jego recenzjom fanpage’ów daje się sobie samemu pole do manewru, jeżeli chodzi o ewentualne pytania czy skargi i negatywne recenzje użytkowników. Chodzi o to, żeby być aktywnym i nie pozostawiać zwłaszcza negatywnych opinii bez odzewu! Zawsze trzeba odpowiadać na pytania klientów, zarówno tych potencjalnych jak i obecnych. Warto regularnie publikować posty i wchodzić w interakcję z użytkownikami.

Instagram jest szczególnie polecany dla firm, które np. oferują usługi fotograficzne lub sprzedają estetyczne przedmioty. Mogą to być meble, zaproszenia ślubne, ubrania czy np. biżuteria. Warto pamiętać, że w przypadku social mediów inne medium równa się innej grupie docelowej użytkowników! Warto przeprowadzić odpowiedni research, żeby dowiedzieć się, z którego medium społecznościowego korzysta najbardziej pożądana przez firmę grupa docelowa.

W skrócie widoczność w sieci daje przede wszystkim możliwość dotarcia do zupełnie nowej grupy klientów. Oprócz tego daje możliwość kierowania rozmową i negatywnymi opiniami np. na Facebooku. Dodatkowo jeżeli firma istnieje w internecie, to łatwiej do niej dotrzeć – przekłada się to na ilość odwiedzin witryny, a to z kolei: na sprzedaż.

strony www Szczecin