Jak często publikować wpisy na blogu firmowym? Poznaj odpowiedź na to pytanie!

Jeżeli myślisz nad założeniem bloga firmowego, na pewno nie raz zastanawiałeś się nad tym, jak często publikować wpisy. Może wystarczy raz na tydzień, a może jednak dwa razy? Można również pisać codziennie, ale czy jest taka potrzeba? Przeczytaj poniższy artykuł i dowiedz się, jak efektywnie publikować wpisy, aby cieszyły się popularnością.

Coraz więcej blogerów potwierdza, że w przypadku częstotliwości publikacji – więcej znaczy efektywniej. Jeżeli od razu do głowy przyjdzie ci myśl, że lepiej pisać i publikować rzadziej ale dokładniej niż byle jak i częściej. To niekoniecznie musi być prawda – dobrze wyjść na tym mogą jedynie doświadczeni blogerzy, którzy mają już wypracowany warsztat pisarski i mogą pozwolić sobie na dużo rzadsze publikacje – dodatkowo mają oni już grono stałych czytelników, którzy bardziej docenią wpis, który pojawia się rzadziej. Podsumowując – częstotliwość publikacji musisz określić na podstawie doświadczenia, jednak sam fakt zastanawiania się nad tym dobrze o tobie świadczy i podkreśla, że podchodzisz do prowadzenia bloga na poważnie.

Strony internetowe Szczecin

Częstsze publikacje oznaczają większą odpowiedzialność – pamiętaj, że czytelnicy przyzwyczajają się do określonego systemu wpisów. Większa ilość treści może generować większą ilość odwiedzin, czyli ogólnie rzecz biorąc – ruch na stronie. Czytelnicy wracają tylko na te blogi, które są aktualne – strony z ostatnim wpisem sprzed miesiąca lub dwóch od razu są przez nich opuszczane. Jeżeli ktoś będzie szukał rozwiązania danego problemu i trafi na dwa blogi podejmujące ten temat – na pewno dana osoba wybierze wpis sprzed dwóch dni niż dwóch miesięczny czy nawet lat. Najświeższa porcja informacji to coś, co przyciąga odbiorców twojego bloga.

Musimy jednak wybrać jakieś rozwiązanie, proponujemy abyś publikował notki na swoim blogu tak często, jak masz możliwość. Jest to uzależnione od twoich pomysłów i wiedzy, jednak zawsze staraj się polepszać swój wynik – jeśli zaplanujesz 2 notki na tydzień, dopisz jeszcze jedną, aby łącznie na blogu pojawiły się trzy wpisy. Jakość artykułów jest bardzo ważna, dlatego nie możesz przesadzać w drugą stronę i publikować więcej niż trzy, cztery wpisy. Sama treść nie może być również stricte techniczna lub poradnikowa – wystarczy zaobserwować znanych blogerów, którzy takie treści przeplatają ciekawostkami lub nawet filmikami z sieci.

Niezależnie od tego, ile wpisów tygodniowo planujesz zamieszczać na swoim blogu – najważniejsza jest systematyczność. Warto trzymać się ustalonej ilości artykułów i zaplanować ich automatyczną publikację, która może pojawić się na blogu nawet w trakcie twojej nieobecność. To bardzo przydatne rozwiązanie, ponieważ nie musisz pamiętać o dacie publikacji – kalendarz zrobi to za ciebie.

Projektowanie stron