Charakterystyka dobrej strony WWW

Jak powinna wyglądać dobra strona WWW? Wiele osób zadaje sobie to pytanie. Często słyszy się, że strony internetowe nie są przystosowane do niektórych użytkowników, a niektóre wręcz ich odstraszają. Jak więc tego uniknąć i o czym trzeba pamiętać przy tworzeniu lub zamawianiu strony WWW?

Aż 80% internautów korzysta z internetu przy pomocy urządzeń mobilnych. Oznacza to, że jeżeli strona WWW lub co gorsza sklep internetowy nie jest dostosowany do smatfonów czy tabletów, to zamyka się na tę grupę klientów, która – nie ukrywajmy – jest bardzo duża. To jeden z podstawowych błędów, które często pojawiają się już na etapie projektowania stron. Jeżeli ktoś zamawia stronę, warto żeby od razu zaznaczył, że ma być ona dostosowana do urządzeń mobilnych. Oprócz tego strona WWW absolutnie musi być przejrzysta, schludna, nie może mieć zbyt jaskrawych kolorów (np. tła, na którym ciężko będzie się czytać tekst), nie może też być za ciemna.

Przykładowo: na ciemnobrązowym tle źle czyta się tekst, ale tak samo źle będzie się czytało tekst na jaskrawoczerwonym, krzykliwym tle witryny. Warto postawić na stonowane kolory, pastelowe, ale nie „cukierkowe”. I przede wszystkim tło powinno być jednolite – wszystkie kropki, paski czy to samo powtarzające się zdjęcie przez całą stronę tylko rozpraszają użytkownika.

Elementy dobrej strony WWW
Są to wspólne elementy dla każdej strony internetowej. Należą do nich szablon, zdjęcia i/lub grafiki, tekst lub sklep w przypadku firm, które prowadzą sprzedaż swoich produktów online. Dodatkowo należy wziąć pod uwagę, że użytkownik lubi wiedzieć, u kogo dokonuje zakupu: dodatkowa zakładka „o firmie” czy „portfolio” w zależności od branży również będą dobrym pomysłem.

Zdjęcia
Muszą się pojawić, jeżeli strona ma się dobrze czytać. Nie mogą być ani za jasne, ani za ciemne. Dodatkowo trzeba uważać z bezpłatnymi zdjęciami ze stocków, ponieważ łatwo zauważyć te same zdjęcia, przewijające się na różnych stronach – to nie robi dobrego wrażenia. Warto w przypadkach zdjęć zainwestować w profesjonalnego fotografa.

Szablon
Najlepiej płatny lub robiony całkowicie od podstaw, ponieważ bezpłatne szablony nie są tak elastyczne, a na dodatek są też często przestarzałe. Przy płatnym szablonie zyskuje się też pewność, że połowa konkurencji będzie z niego korzystać. To dobrze wpływa na odbiór marki.

Grafiki
Muszą być profesjonalne. Jeżeli ktoś decyduje się na grafiki, warto zainwestować w profesjonalistę grafika, który wykona je schludnie, estetycznie i zgodnie z projektem.

Teksty
Muszą być poprawne pod względem językowym. Obowiązkowo powinny też spełniać wymogi wyszukiwarki Google, czyli powinny być pisane pod SEO, żeby zwiększyć szansę na zdobycie większej pozycji witryny w wynikach wyszukiwania. Im wyżej strona jest w Google, tym większa szansa na zdobycie nowych klientów.

Sklep (opcjonalnie)
Musi dokładnie i schludnie przedstawiać produkty na jednej stronie. Oprócz tego obowiązkowo trzeba umieścić koszyk w widocznym miejscu, a wyszukiwarka produktów sprawi, że potencjalni klienci zaoszczędzą czas. Również regulamin wysyłki i zwrotu w widocznym miejscu będzie dobrym pomysłem.

strony www Poznań