Must have sklepu internetowego – blog firmowy

Celem każdego sklepu internetowego jest rosnąca sprzedaż oferowanych produktów – to jasne. Żeby to osiągnąć niezbędne jest zwiększenie popularności witryny, bo im więcej osób trafi do naszego wirtualnego sklepu, tym większa będzie potencjalna grupa nabywców. Obok tradycyjnej reklamy warto powalczyć o odbiorców narzędziem, które wpisuje się w koncepcję użytecznego marketingu treści. Blog firmowy – dlaczego warto założyć i regularnie prowadzić taką stronę?

Kontakt z klientami

Z perspektywy potencjalnych nabywców sklep, który tworzy dla swoich odbiorców wartościowe treści na bloga to po prostu podmiot, który dba o interes klienta. Wystarczy wczuć się w rolę użytkownika, który odwiedza taką stronę – sam proces znajdowania produktu czy usługi, która jak najlepiej spełni jego potrzeby poprzedza zwykle wyszukiwanie porad i informacji, które pomogą podjąć najlepszą decyzję zakupową. I tu pomoże blog firmowy przedstawiając ciekawe artykuły, porady i aktualności z danej branży.

Ale blog może też stanowić platformę, która służy wymianie opinii i doświadczeń na konkretny temat. Jeśli sklep zajmuje się sprzedażą elektroniki, pod postami dotyczącymi nowych technologii czy porad wyboru sprzętu na pewno pojawią się komentarze, w których może, a wręcz powinien uczestniczyć administrator strony. Dzięki temu sklep zmniejsza dystans do klienta, staje mu się bliższy, co zwiększa prawdopodobieństwo dokonania zakupu.

Nowoczesny sklep internetowy? Sprawdź, jak mogą Ci pomóc specjaliści: g2team.pl

Bezcenne, a darmowe narzędzie marketingowe

Blog firmowy może też wspomagać strategię pozycjonowania i promowania strony w Internecie. Przede wszystkim jest to doskonałe narzędzie z zakresu marketingu treści, czyli wszechobecnego content marketingu. Niepowtarzalne, wartościowe treści mają znaczenie nie tylko ze względu na wpływ na użytkowników, ale przemawiają też do robotów wyszukiwarek internetowych, co wpływa na pozycję strony w wynikach. Przy wsparciu ze strony specjalistów SEM blog firmowy może pomóc w strategii pozycjonowania sklepu.

Kolejną korzyścią z posiadania bloga firmowego, połączonego ze sklepem internetowym jest wcześniej wspomniane działanie na odbiorców. Dzięki publikacji odpowiednich treści, wzbogaconych oczywiście ciekawymi materiałami wizualnymi, sklep może przyjąć rolę eksperta w swojej branży. To bardzo często skłania konsumenta do zakupu, a nawet jeśli do tego nie dojdzie, sklep zyskuje w wymiarze wizerunkowym, co może zaprocentować w przyszłości.

Jakie treści publikować na blogu

Przede wszystkim treści publikowane na firmowym blogu powinny być unikatowe. Ogromnym błędem, który może przynieść więcej szkody niż pożytku jest przeklejanie, czyli po prosto kopiowanie treści autorstwa innych osób, albo artykuły, które są jedynie symbolicznie modyfikowane. Aby blog przyniósł oczekiwane rezultaty muszą się na nim pojawiać oryginalne i wartościowe wpisy, które docenią zarówno czytelnicy, jak i algorytm Google.

Warto też wystrzegać się traktowania bloga jako wirtualnego słupa reklamowego, na którym pojawiają się wyłącznie treści bezpośrednio nakłaniające do zakupu. Obok wpisów typowo nastawionych na sprzedaż powinny przeważać takie teksty, które mogą zainteresować, rozbawić lub pomóc naszym czytelnikom.

Kto powinien prowadzić bloga firmowego

Wbrew pozorom prowadzenie firmowego bloga wymaga sporo czasu i umiejętności. Oprócz tak zwanego lekkiego pióra i rozeznania w trendach w dziedzinie marketingu internetowego pomaga dostęp do profesjonalnych narzędzi, chociażby programów graficznych. Żeby stworzyć naprawdę efektywny blog warto rozważyć zlecenie takiego zadania fachowcom. Pierwszą możliwością jest skorzystanie z usług freelancerów, jednak wiąże się to z dość sporym ryzykiem. Innym pomysłem jest współpraca z agencją interaktywną, która zaoferuje także kompleksowe wsparcie w kampanii marketingowej sklepu internetowego. Na dłuższą metę taka inwestycja zawsze się zwraca.

Prowadzenie kampanii w social media: g2team.pl